loader-img-2
loader-img-2

راهیان کربلا

شهید یا عملیات مرتبط :

علی بهزادی علی بهزادی
تاریخ تولد : 6/4/63 12:06 PM محله سکونت : خوزستان-اهواز وضعیت تاهل : 63 تاریخ شهادت : 1/25/87 12:01 PM

بچه های مسجد «آیت الله شفیعی» عموماً با پیوستن به یگان های نظامی اهواز به جبهه اعزام می شدند و فعالیت آن ها در گردان های اهواز از جمله گردان های صف شکن کربلا، جعفرطیار (ع)، قرارگاه سری نصرت چشم گیر بود.

از آن جمله «شهید علی بهزادی» است که در عملیات کربلای 4 جراحت شدیدی پیدا کرده بود. همان عملیاتی که در آن فرمانده محبوب گردان کربلا «حاج اسماعیل فرجوانی» و بچه های آسمانی مسجد «آیت الله شفیعی»: «حسین پویا»، «محمد رضا گلپلیچی»، «علی ر ضا عصاره فر»، «علی اکبر نقی ترابی»، «عباس حاجیان» و «سید مرتضی شفیعی» به فیض شهادت نائل آمدند.

جراحت سر «علی بهزادی» خیلی شدید بود طوری که می بایست 8 ماه تا یک سال را استراحت کند. اما به محض اطلاع از عملیات کربلای 5 که حدود ده روز بعد از عملیات کربلای 4 برای غافگیری دشمن بعثی آغاز شده بود به پادگان کرخه آمد تا کنار بچه های گردان باشد. «سید مجتبی شاه حسین پور» از فرماندهان گردان کربلا می گوید: "«شهید علی بهزادی» فرمانده گروهان نجف اشرف بود و ما از بچگی با یکدیگر دوست بودیم، با وجود زخم شدید سرش طاقت نیاورد و آمده بود تا در عملیات کربلای 5 شرکت کند، حتی داروهای خود را هم نیاورده بود. اصرار شدیدش باعث شد که من به او اجازه حضور در جبهه را بدهم. چرا که نمی توانستم جلوی او را بگیرم و فقط شرط کردم مراقب خودش باشد و داروهای خود را نیز بیاورد و او نیز قبول کرد، او صدای دلنشینی داشت و همیشه دعاهای گردان کربلا را می خواند."