loader-img-2
loader-img-2
حجت الاسلام محمد درویش امیری در شهریور سال 1344 در روستای مشهدیسرا از توابع عباس آباد تنکابن پا به عرصه ی گیتی نهاد.
فعالیت سیاسی خود را قبل از پیروزی انقلاب با شرکت در مجالس مذهبی و پخش اعلامیه و هم چنین شرکت در تظاهرات علیه رژیم پهلوی آغاز کرد که به واقع شروع فعالیت های انقلابی اش از دوران ابتدایی شکل گرفت به طوری که یک بار زمانی که بالاجبار به اردوی پیشاهنگی رفته بود، با مسخره کردن شعار جاوید شاه و با خطاب به پرچم شاهنشاهی به پرچم یزید، مورد خشم و غضب معلمش قرار می گیرد.
دبیرستانی بود که به عنوان عضو انجمن اسلامی فعالیت فرهنگی و سیاسی خود را تداوم بخشید و با روشنگری از مواضع به حق انقلاب اسلامی دفاع می کرد و در بین اعضا انجمن چهره ای شاخص در حمایت از خط امام و افشاگر خطوط انحرافی ضد انقلاب بوده است. در سال 1362 پس از اخذ دیپلم برای آشنایی عمیق با مبانی و معارف اسلامی وارد حوزه ی علمیه ی قم شد.
ابتدا در مدرسه ی کرمانی ها مشغول فراگیری ادبیات عرب شد و برای بهره وری بیشتر از اوقاتش و استفاده از محضر اساتید حوزه به تحصیل خویش ادامه داده و کتب لمعه در فقه و اصول را به اتمام رسانید.
هم زمان با تحصیل در تشکیل مجمعی از طلاب و روحانیون منطقه ی تنکابن مقیم در قم که به هدف بررسی و سامان دادن به فعالیت های فرهنگی منطقه ی تنکابن سهم به سزایی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی ده بار متوالی به مناطق مختلف جنگی اعزام شد و سرانجام پس از حضور فعالانه در جبهه ها آخرین بار در تاریخ دوم مرداد ماه 1367 به دست ایادی استکبار در عملیات مرصاد در سنّ 23 سالگی به شهادت می رسد.
خدایا خوش دارم هم چون کبوتری آزاد، آزاد از هر قید و بند، سبکبال و بی قرار در آسمان عشق به سوی نور حقیقت به پرواز درآیم.
خدایا! آن لحظه ای را بر من ارزانی دار که روحم پاک شود و قلبم هم چون آب زلاب شفاف شود و از قفس تنگ این دنیای فانی رهانیده شو
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محمد درویش امیری(حجت الاسلام) " می نویسد