loader-img-2
loader-img-2

زندگینامه

احمد در اول مردادماه 1320 در یک خانواده ی مومن و متدیّن در هویزه متولّد و قبل از این که پای به مدرسه بگذارد، از داشتن پدر محروم شد. در منزل و بین آشنایان به نام حمید معروف بود. چهره ی بشاش و نورانی، رفتار و کردار پسندیده، دیانت و درستکاری او از همان سنین کودکی زبانزد همه بود.
تا کلاس ششم ابتدایی در هویزه درس خواند و بعد به اهواز آمد و در دبیرستان شهید مصطفی خمینی فعلی ادامه ی تحصیل داد. ولی با دیدن محرومیت های کودکان روستایی منطقه ی مرزی دشت آزادگان، آرام نگرفت و تحصیلات خود را ناتمام گذاشت و به دانشسرای عشایری سوسنگرد وارد شد تا بتواند الگوی روشنی برای آینده ی نونهالان آن خطه باشد. وی علاوه بر تدریس در روستا از تبلیغ مسایل مذهبی و تحریک بر علیه رژیم کوتاهی ننمود.
پس از آن مدتی را در دزفول و سپس در اهواز فعالیت فرهنگی داشت و فرصتی یافت که تحصیلات خود را تا مرحله ی فوق دیپلم برساند. در اهواز ضمن فعالیت آموزشی در داروخانه ای در نهضت آباد، آن هم به خاطر علاقه ای که به مردم مستضعف داشت، کار می کرد. از همان ابتدای حرکت اسلامی مردم تمام وقتش را صرف انقلاب نمود و از نخستین ساعات تجاوز عراق بر علیه جمهوری اسلامی در ستاد کمک رسانی فعالیت داشت.
خواجه نژاد ساعات بیکاری خود را در مسجد می گذراند و قرآن می خواند و با خدای خود راز و نیاز می کرد و همیشه از خدا شهادت را طلب می نمود. در سال 1344 ازدواج کرد که ثمره اش دو پسر و دو دختر است.
مدرسه ی راهنمایی انقلاب زیباشهر آخرین سنگر فعالیت آموزشی 20 ساله ی سراسر افتخارش بود. احمد خواجه نژاد در روز 23 آبان ماه 1359 در سنّ 39 سالگی بر اثر بمباران هوایی اهواز به شهادت رسید و به آرزویش دست یافت.

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" احمد خواجه نژاد* " می نویسد