loader-img-2
loader-img-2
روز بیستم اسفندماه سال 1331 به دنیا آمد. نامش را به عشق سالار شهیدان کربلا حسین گذاشتند. او در روستای ضیاءآباد از توابع استان قزوین بزرگ شد و مثل همه کودکان به مدرسه رفت تا توشه ای از علم روز بردارد.
روزها و ماه ها از پی هم گذشت تا این که حسین در 20 سالگی، سال 1351 وارد نیروی هوایی شد و در تیرماه سال 1356 با درجه ستوان دومی در رشته خلبانی فارغ التحصیل گشت و در پایگاه های نیروی هوایی ارتش (دزفول، مشهد، تبریز) دوره ی شکاری را تکمیل کرد.
لشکری با آغاز جنگ تحمیلی به جمع رزمندگان اسلام پیوست و پس از انجام 12 مأموریت هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت. حسین از هواپیما خارج شد و در خاک عراق به اسارت نیروهای بعثی درآمد. سه ماه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال با حدود 60 نفر از رزمندگان اسلام در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری شد.
با اتمام جنگ و پذیرش قطع نامه حسین را از سایه دوستانش جدا کردند و 10 سال تنها در سلولی زندانی گشت. وی پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی گشت و دو سال بعد در روز هفدهم بهار سال 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت.
سرانجام سیدالاسرا امیرسرتیپ خلبان آزاده در روز دوشنبه نوزدهم مرداد ماه سال 1388 در سن 57 سالگی در بیمارستان لاله تهران به علت جراحات ناشی از ایام اسارت به شهادت رسید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" حسین لشکری " می نویسد