loader-img-2
loader-img-2

همسر شهید حقانی: دیدار "آقا " را روز قبل از حضرت معصومه (س) خواستم

شهید یا عملیات مرتبط :

غلامحسین حقانی غلامحسین حقانی
نام پدر : محمد تاریخ تولد : 1/1/70 12:01 PM محله سکونت : قم وضعیت تاهل : 63


همسر شهید حجت الاسلام حقانی که رهبر انقلاب سرزده به دیدارشان رفت، گفت: نمی دانستم چرا اینقدر مضطرب بودم؛ روز قبل به حرم حضرت معصومه (س) رفتم؛ آنجا دلم شکست و گفتم "خانم جان! چند روز است که آقا به قم تشریف آورده اند و ما ایشان را زیارت نکرده ایم؛ خودتان عنایتی کنید. "

معصومه نعیمی همسر شهید حجت الاسلام حقانی در گفت وگو با فارس، در خصوص دیدار سرزده پنجشنبه شب مقام معظم رهبری با خانواده شهید حقانی اظهار داشت: صبح پنجشنبه، خیلی دلم گرفته بود؛ از آنجا که نتوانسته بودم رهبر انقلاب را از نزدیک ببینم، ناراحت بودم؛ به همین دلیل به حرم حضرت معصومه (س) رفتم تا قدری آرام شوم.

وی ادامه داد: نمی دانستم چرا اینقدر مضطربم و در حرم حضرت معصومه (س) دلم شکست و گفتم "خانم جان! چند روز است که آقا به قم تشریف آورده اند و ما ایشان را زیارت نکرده ایم؛ خودتان عنایتی کنید. " وقتی به خانه رسیدم یکی از دامادهایم به خانه زنگ زد و گفت "مادر، رئیس بنیاد شهید به خانه تان می آید؛ آماده باشید. "

همسر شهید حقانی بیان داشت: وقتی این را گفت، من متوجه اصل جریان شدم؛ بعد از آن دیگر دل توی دلم نبود و دیگر نمی دانستم دارم چه می کنم؛ سریع میوه خریدم و بچه ها را خبردار کردم؛ دو تا از دخترهای من در تهران زندگی می کنند؛ وقتی به آنها گفتم که رئیس بنیاد شهید به خانه ما می آید، متوجه موضوع شدند و پشت تلفن خیلی خوشحالی کردند و گفتند که "فکر می کنید ما می رسیم " و من گفتم "توکل به خدا کنید، انشاء الله می رسید ".

وی ادامه داد: حتی به داماد برادرم هم زنگ زدم؛ چون یک روحانی ولایی است و بسیار به مقام معظم رهبری ارادت و محبت دارد.

نعیمی گفت: بعد از ظهر به ما اطلاع دادند که رهبر انقلاب به منزل مادر شهید حقانی تشریف می برند و من هم حدود ساعت 5 بعد از ظهر با بچه ها به منزل مادر شهید رفتیم؛ شور و حال خاصی در خانه مادر شهید بود. همه گریه می کردیم؛ به خصوص مادر شهید که آرام و قرار نداشت. آن روز به لطف آقا، همه فامیل بعد از مدت ها دور هم جمع شده بودند و همه نوه های حاج خانم دورشان بودند.

وی افزود: بعد از نماز مغرب و عشا بود که مقام معظم رهبری تشریف آوردند؛ گریه امان نمی داد که حرفی بزنیم و درست و حسابی احوالپرسی کنیم؛ آقا با مادر شهید احوالپرسی کردند و حال بنده را پرسیدند؛ با آقامحمد، پسرم قدری صحبت کردند و به فرزندان شهید تفقد کردند.

*آقا به فرزندان شهید فرمودند «معلوم است راه پدر را به درستی ادامه داده اید»

همسر شهید حقانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در مورد شهید حقانی فرمودند "بنده و شهید حقانی مدتی در مجلس، هم کمیسیونی بودیم؛ کمیسیون دفاعی؛ بنده مسئول کمیسیون بودم و شهید حقانی معاون بنده بود و به همین دلیل خیلی با هم مأنوس بودیم؛ این شهید بزرگوار یک انسان نازنین، مؤمن، مخلص و خستگی ناپذیر بود که مانند ایشان را نداشتیم " و خطاب به فرزندان شهید فرمودند که "معلوم است راه پدر را به درستی ادامه داده اید و انشاءالله بهتر از گذشته ادامه دهید " و ادامه دادند "خداوند انشاءالله به شما صبر دهد و شما را موفق بدارد ".

وی گفت: موقع خداحافظی همه برای بدرقه به دنبال آقا رفتیم ولی چون کوچه شلوغ شده بود، دیگر داخل کوچه نرفتیم؛ از بچه ها شنیدیم که بعد از رفتن آقا از منزل ما، کوچه تا مدتی شلوغ بوده و مردم از هم می پرسیدند که دیدید آقا را و برای همه شان عجیب بوده است.

نعیمی افزود: تا مدتی بعد از دیدار آقا هیچ کس در حال خودش نبود؛ همه توی خانه کوچک مادر شهید حقانی جمع شدیم و زیارت عاشورا خواندیم؛ دل هامان آنقدر سبک و بی تاب شده بود که با اندک تلنگری اشک ها جاری می شد؛ آن شب، شب به یادماندنی برای خانواده شهید حقانی بود.

همسر شهید حقانی در خصوص دیدار خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهر قم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: این دیدار بسیار فوق العاده بود و نشان دهنده این بود که خانواده شهدا همچنان پای آرمان های خود با ولایت هستند و ارادت و محبت آنها به مقام عظمی ولایت مثال زدنی است.

نعیمی با ابراز تأسف از حمایت برخی خانواده شهدا از جریان فتنه ادامه داد: من واقعاً از شنیدن اینگونه خبرها دلم می گیرد و دوست ندارم این اتفاق برای خانواده شهدا بیفتد؛ اما دشمن بداند که با این حمایت های گاه و بی گاه تعدادی اندک از جریان های مخالف نظام و رهبری، راه به جایی نمی برد و این انحرافات در سد آهنین دفاع ملت از ولایت فقیه و نظام اسلامی خللی وارد نمی کند.

همسر شهید حقانی در خصوص ویژگی های شهید «حجت الاسلام غلامحسین حقانی» اظهار داشت: شهید حقانی از شهدایی است که بسیار کم به او پرداخته شده و مردم شناخت زیادی از این شهید ندارند.

وی با بیان خاطره ای از شهید حقانی گفت: شهید حقانی همواره خانواده را به رعایت تقوا و پیروی از آرمان های امام خمینی (ره) و ولایت فقیه سفارش می کرد و خودشان نیز الگوی عملی اطاعت از رهبری بودند.

نعیمی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری بنی صدر، شهید حقانی با وجود اینکه با بنی صدر زاویه داشت و افکار او را به هیچ وجه قبول نداشت؛ اما همیشه به بچه ها می گفت "تا زمانی که امام خمینی، بنی صدر را رد نکرده اند، ما هم حرفی نداریم و تابع ولایت هستیم ".

وی افزود: شهید حقانی در خانه، همسر و پدری بسیار مهربان و دلسوز و در جامعه، خدمتگذار حقیقی مردم و سرباز واقعی امام (ره) بود؛ شهید حقانی دو ماه پیش از شهادتش غذا نمی خورد و بسیار امساک می کرد و تا آخرین روز حیاتش از مجلس حقوق نگرفت.

همسر شهید حقانی خاطرنشان کرد: روزی که برای آخرین بار ایشان را برای رفتن به حزب جمهوری بدرقه کردم، شهید حقانی به من گفت "خانم! دیگر خسته شده ام، دعا کنید شهید شوم "؛ من گفتم "این چه حرفی است که می زنید، مردم به شما نیاز دارند "؛ شهید حقانی گفت "مردم با خون ما راه را پیدا می کنند و مسیر را ادامه می دهند ".

وی اظهار داشت: خانواده شهید حقانی همچون شهیدشان، تا آخرین لحظه عمر مدافع سرسخت و همیشگی ولایت فقیه و آرمان های امام خمینی (ره) هستند و به لطف و هدایت خداوند از مسیر انقلاب خارج نمی شوند.

به گزارش توانا، روحانی شهید «غلامحسین حقانی» فرزند محمد در سال 1320در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود.

پس از گذراندن دوره دبیرستان، چند سالی در مدرسه آیت الله مجتهدی تهران به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت؛ سپس به حوزه علمیه قم راه یافت و از محضر درس آیت الله داماد، آیت الله حائری و حضرت امام خمینی (ره) کسب فیض کرد تا به درجه اجتهاد رسید.

او در جریان مبارزات روحانیت علیه رژیم، چندین بار دستگیر و هم سلول آیت الله طالقانی، آیت الله مهدوی کنی و آقای هاشمی رفسنجانی بود و بارها تحت شکنجه دژخیمان ساواک قرار گرفت تا اینکه به 12 سال زندان محکوم شد.

انقلاب که به پیروزی رسید، او سه سال را در حبس گذرانده بود که آزاد شد. بعد از پیروزی انقلاب، نماینده امام و امام جمعه بندرعباس شد. او عضو شورای عالی تبلیغات اسلامی و دبیر شورای هماهنگی و سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی بود.

شهید حقانی نماینده مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی نیز بود.

این سرباز فداکار امام و انقلاب اسلامی، در حادثه بمب گذاری 7 تیر 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی همراه با 71 نفر دیگر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.