loader-img-2
loader-img-2

 

درسال 1342 درحومه ی اراک به دنیا آمد ازهمان آغاززندگیش با توجه به اسمش  به امام حسین (ع) علاقه فراوانی داشت . حسین 13 ساله بود که به همراه برادرش به تهران می آمد و به تظاهرات می رفت و به امام خمینی (ره) علاقه زیادی داشت و عشق می ورزید زمان انقلاب با برادربزرگش دربسیج شرکت می کرد پس ازمدتی درمحل ، پایگاهی تشکیل دادند وبه بسیجیان آموزش رزمی می دادند ، با پشت سرگذاشتن تحصیلات به عضویت ارگان سپاه پاسداران درآمد که درقسمتهای مختلف فعالیت داشت ازقبیل عضویت درگشتهای مبارزه با منکرات و فعالیت درستاد ریاست جمهوری که آن زمان حضرت آیت الله خامنه ای بودند . یکی ازدلایل مهم شرکت درجبهه ها ، عشق و علاقه ی زیاد ایشان به حضرت امام خمینی (ره) بود و همواره خود را خدمتگذارامام عزیز می دانست با درنظرگرفتن فرموده امام حسین (ع) که فرمودند : مرگ با عزّت بهتراست اززندگی با ذلت ؛ راهی جبهه شد . او درسال 1362 به جبهه های (حاج عمران – والفجر2) اعزام شد و مدت 7 ماه درجبهه حضورداشت که مجروح شد و به تهران بازگشت . درسال 1362 ازدواج کرد که ثمره ی این ازدواج دو فرزند پسراست . حسین درسال 1364 درسپاه فرودگاه کشوربه عنوان امنیت پروازکه وظیفه ی آن مبارزه با هواپیما ربایی است مشغول به انجام وظیفه شد .درتاریخ 12/4/1367  درهواپیمای مسافربری «ایرباس» که عازم  دبی بود ، ایشان به عنوان کارد پروازدرآن هواپیما انجام وظیفه می کرد ، این هواپیما درآسمان خلیج فارس هدف شلیک دو فروند موشک ناوگان آمریکایی قرارگرفت و کلیه سرنشینان این هواپیما به شهادت رسیدند و از29 نفرسرنشین و خدمه و خلبان 4 نفرازآنها پیدا شدند که یکی ازآنها حاج حسین نیک ملکی است . حسین  درساعت 10:10 دقیقه صبح به شهادت رسید 3 تن ازهمرزمان آن شهید هم به همراه او به شهادت رسیدند به نامهای : پاسدارشهید علی شهبازی ، پاسدارشهید حمید متولیان ، پاسدارشهید رضا اکبری مقدم . حسین تنها آرزوئی که داشت این بود که دررختخواب و یا درتصادف نمیرد و مانند مولای خود (ابا عبد الله الحسین (ع)) شهید بشودقبل ازاینکه عازم دبی شود ، کوچکترین خواهرش، ایشان را اززیرقرآن با گریه بدرقه کرد و حسین با تبسمی که داشت رو به خواهرکرد و گفت " حالا که چیزی نشده یک سفرجزئی به دبی دارم گریه هایت برای موقعی باشد که خبرشهادت مرا بدهند حالا که من صحیح و سالم هستم . اینگونه گریه کنی پس اگرروزی گفتند ، بیائید جنازه ی برادرتان را ببرید چه خواهی کرد
 

                                               
به نام آفریننده ی شهید و شاهد

 شهادت می دهم معبودی جزالله نیست و محمد رسول الله
فرستاده و بنده اوست و باسلام به منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) و با درود
برخمینی بت شکن و تمامی شهدای اسلام مخصوصاً شهدای انقلاب اسلامی . مرگ حق است و
این رشته ی حیات روزی گسسته خواهد شد و این حیات مادی روزی پایان خواهد گرفت و
باید ازاین جهان رخت بربست و به معبود یگانه یعنی الله پیوست . امیدوارم .
ازخداوند بزرگ می خواهم که مرگ مرا شهادت درراه خود قراردهد و ما را ازآمرزیدگان و
بخشودگان به حساب آورد و امیدوارم که هرکسی برگردن من حقی دارد مرا ببخشد و درحق
این بنده ی حقیرازخداوند طلب مغفرت کند و دیگرشهدا و رفتگان. موفقیت و پیروزی شما
و نصرت اسلام و مسلمین و سلامتی رهبرانقلاب اسلامی آرزوی ماست .


                                                              حسین نیک ملکی 14/6/1366

شعرسروده  شهید

آنان
که بال سرخ هجرت بازکردند               

                                                                  تا شهرسرسبزخدا پروازکردند

کاشکی
من هم دلی همچون شهیدان داشتم      

                                                      
تا که درصحرای سینه لاله ای می
کاشتم

روزاول
درقبرنمی ترسم                          

                                                             
چون میهمان آقام حسین (ع) هستم

با خون
خود نوشتی برلوح کهکشانها            

                                                                
پیروزباد قرآن مقلوب بی نشانها 

رنگین
نمودی ای جان با خون خویش تاریخ   

                                                                
نام تو ثبت گردید برلوح آسمانها 

با
تشکر از خواهر سعیده سعیدی

 

ارادت بسیاربه آقا ابا عبد الله الحسین (ع) و ارادت به رهبرانقلاب امام خمینی (ره) . همیشه سعی می کرد دیگران را خوشحال کند و تا جایی که می توانست کمک مادی و معنوی می کرد عشق و علاقه به تعزیه خوانی و سینه زنی داشت همیشه تأکید می کرد نمازرا دروقت بخوانید ، ارادت خاصی هم به آیت الله خامنه ای داشت و به صحبت دیگران اهمیت می داد و بدون خداحافظی ازمادرسرکارخود نمی رفت . ازسرکارهم که می آمد اول به مادرسلام می کرد و احترام خاصی قائل بود و بعد به منزل خود می رفت . تأکید زیادی داشت که دیدارازخانواده ی شهدا را فراموش نکنید و به وصیت شهدا عمل کنید .

  خواهرشهید

یکی ازبستگان، شهید شده بود که ما گریه و زاری و بی تابی می کردیم ، حسین گفت ، خواهرم گریه نکن تو باید مثل حضرت زینب ( سلن الله علیها ) صبرداشته باشی .

 

             


اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" حسین نیک ملکی " می نویسد