loader-img-2
loader-img-2

 

زندگینامه

در سال 1330 در خانواده ای کشاورز، مومن و مذهبی در بافق به دنیا آمد. چند سال به تحصیل پرداخت اما به خاطر گرفتاری و مشکلات زندگی نتوانست ادامه ی تحصیل دهد. پس از خدمت سربازی در ذوب آهن بافق مشغول کار شد. وی نسبت فامیلی نزدیکی با آیت الله شیخ محمدتقی بافقی داشت و همه ی خصوصیاتش از جمله روحیه ی قوی، بی باکی و طرفداری از مظلومان را از ایشان به ارث برده بود؛ به گونه ای که در زمان انقلاب، جهت پیشبرد نهضت اسلامی، زندگی و سرمایه اش را وقف نهضت کرده بود.
پس از پیروزی انقلاب جزو اولین کسانی بود که کمیته ی انقلاب اسلامی را در بافق تشکیل داد. چند ماه پس از انقلاب ازدواج کرد و در پی ناآرامی های کردستان جهت سرکوبی ضد انقلابیون راهی آن منطقه شد. پس از بازگشت از منطقه ی کردستان با همکاری دوستان، بسیج شهرستان بافق را راه اندازی نمود و به آموزش فنون نظامی پرداخت.
ایشان مدت پنج ماه حفاظت از بیت حضرت امام(ره) را نیز بر عهده داشت. هم زمان با به دنیا آمدن اولین فرزندش عازم مناطق غرب کشور شد. سردار حاج محمود اکبریان سرانجام در روز 27 آذر ماه 1360 مصادف با اربعین حسینی در سنّ 30 سالگی در جبهه ی گیلانغرب به درجه ی شهادت نایل آمد.

تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)
برگرفته از http://www.sobh.org/web/Img/Ico/u.png

فصلنامه الغدیریان، صفحه:36، شماره مجله:38، تاریخ: - / - /1388

وصیت نامه

راهی را که من انتخاب کرده ام، با چشمی باز و قلبی روشن بوده و از شما
می خواهم که امام امت را تنها نگذارید؛ که اسلام را تنها نگذاشته اید.
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محمود اکبریان " می نویسد