loader-img-2
loader-img-2

زندگینامه

محمد دده جانی در اولین ساعات حلول بهار و پیدایش گل ها و ریاحین بر صحیفه ی طبیعت یعنی اول فروردین ماه 1338 در دامان خانواده ای مزیّن به زینت پربهای محبت خاندان امامت و ولایت (ع) در بخش سریش آباد تابیدن گرفت و پس از سپری نمودن اوان طفولیت راهی مدرسه گردید.
دده جانی با استعداد و نبوغ سرشاری که داشت، توانست مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را با کسب نمرات مطلوب و تحت سخت ترین شرایط اقتصادی و حضور مستمر در راهپیمایی ها و تظاهرات مردم علیه رژیم منفور پهلوی به پایان رسانده و مدرک دیپلم را اتخاذ نماید.
وی پس از آن به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان قروه درآمد. طولی نکشید که بعنوان مسئول تبلیغات و انتشارات لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) انتخاب گردید. محمد در بسیاری از عملیات هایی که در جبهه های جنوب و غرب کشور انجام گرفت، مشتاقانه حضور یافت و علاوه بر آن در تشکیل کتابخانه، مراکز اسلامی، افتتاح و راه اندازی دایره ی عقیدتی سیاسی در سپاه کردستان نقش به سزایی را ایفا نمود تا این که در پانزدهمین روز از خردادماه سال 1363 در منطقه ی بانه بر اثر اصابت ترکش خمپاره در سنّ 25 سالگی به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محمد دده جانی " می نویسد