loader-img-2
loader-img-2

زندگینامه

علی اکبر کوروش فر سال 1348 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهر مهریز پا به عرصه ی وجود گذاشت. وی از همان کودکی عشق خویش را به خداوند با انجام فرایض دینی و اهتمام به سنت محمدی و مکتب اسلام نشان داد. وی در 5 سالگی به مکتب رفت و قرآن را فراگرفت، پس از پشت سرگذاشتن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان آیت الله کاشانی شد و همراه با تحصیل در فعالیت های فوق برنامه از جمله شرکت در محافل و مجالس مذهبی، همکاری با انجمن اسلامی دبیرستان و... شرکت فعالی داشت.
وی در زمان پیروزی انقلاب در مراسم های انقلابی و تظاهرات حضور چشمگیری داشت. کوروش فر علاوه بر فعالیت های فرهنگی به روزش و رشته ی فوتبال علاقه داشت چرا که ورزش را وسیله ای برای پرورش جسم خود در راه خدمت به انقلاب می دانست.
علی اکبر کوروش فر با توجه به استعداد و ذوق هنریش خبرنگار ورزشی کیهان، اطلاعات و رسالت و هم چنین عضو تیم منتخب فوتبال جوانان مهریز بود. وی مربی و کاپیتان تیم فوتبال جوانان شاهد مهریز و مسئول روابط عمومی و برگزاری کلیه مسابقات تیم شاهد بود.
وی با وجود پر بودن اوقاتش از اعضای فعال و دلسوز پایگاه مقاومت شهید مطهری مهریز بود و در بخش تبلیغات فعالیت چشمگیری داشت. اولین بار برای لبیک گویی به خمینی کبیر (ره) سال 1364 راهی میادین نبرد گردید و بعد از آن با روحیه ای مضاعف بارها عازم جبهه شد. وی در سوم خرداد سال 67 در سن 19 سالگی از دیار خود کوچ کرد تا در آفتاب داغ خوزستان گرمای زندگی در نبرد را در جان خود بریزد. علی اکبر دست از یاری امام خویش برنداشت و به گفته ی هم رزمانش فریاد یا حسین (ع) آخرین کلامی بود که از گلویش خارج شد و پس از آن به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
در سال 1380 از طرف خانواده ی وی حسینیه ی کانون فرهنگی شهید کوروش فر بنیانگذاری شده و در زمینه ی تفسیر قرآن، مراسم مذهبی و کلاس های آموزشی فعالیت دارد.

 

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" علی اکبر کوروش فر " می نویسد