loader-img-2
loader-img-2

 

زندگینامه

غلام رضا در سال 1342 در سرچشمه زارچ به دنیا آمد که او را به عشق امام رضا(ع) غلام رضا نامیدند. در کودکی به مکتب خانه رفت و قرآن را فرا گرفت. پس به مدرسه راه یافت. در دوره راهنمایی او انقلاب اسلامی به اوج خود رسید لذا غلام رضا همراه مردم مبارز در تمام تظاهراتها شرکت کرد و بر روی دیوارها شعار نوشت و خیابانها را به نام شهدا و حضرت امام و آیت الله صدوقی نامگذاری نمود.
وضعیت اقتصادی خانواده او را ناچار نمود که در سه ماه تعطیلی تابستان به کارگری بپردازد و برای کار بیشتر، کار کوره های آجرپزی را کنترات نمود و تا آن جا که توان داشت کار کرد. پس از پیروزی انقلاب به ادامه تحصیل پرداخت و فاصله سه کیلومتری خانه تا مدرسه را پیاده طی نمود. با تشکیل بسیج او از اولین کسانی بود که به صف این خداجویان مخلص پیوست و شب و روز خود را در پایگاه مقاومت محل می گذراند و از آن جا چندین دفعه، داوطلب اعزام به جبهه شد ولی مسئولان مانع اعزام او شدند.
شریفی در گروهان امیدان روح الله دوره آموزشی را طی کرد. پس از آن در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کرد. رمضان سال 1360، 4 مرتبه قرآن را ختم نمود. همیشه با دوستانش هر صبح و عصر قرآن می خواند.
شریفی در تاریخ 18 فروردین ماه 1361 در جبهه های جنگ به سختی مجروح شد اما متاسفانه به دست بعثیان به اسارت درآمد و 4 روز بعد در بیمارستان تموز عراق در سن 19 سالگی به شهادت رسید. 5 ماه بعد عکس پیکر بی جانش به همراه جواز دفن و آدرس مزار وی را از طریق صلیب سرخ جهانی به ایران فرستادند. 20 سال بعد در مرداد ماه سال 1381 پیکرش به کشور بازگشت و در کنار دیگر شهدای سرچشمه زارچ در مهدیه به خاک سپرده شد.

وصیت نامه

«بهترین راه برای رسیدن به هدف متعالی که انسان می تواند اختیار
کند، شهادت است که باید درباره این راه فکر کنیم و ببینیم رهروان این راه چه کسانی
بودند؟ آیا غیر از امامان و متقین بودند؟ پس از برادران و خواهران من فکرم را به
کار گرفتم و این راه را انتخاب کردم و امیدوارم که خداوند شهادت را چیزی غیر از
قدم برداشتن در راه او نبوده قبول نماید.»

                             
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" غلام رضا شریفی " می نویسد