loader-img-2
loader-img-2

فرزند شهید حقدان: وصیت پدرم برای دفن در جهرم بخاطر ترویج روحانیت بود
قم ـ ایرنا ـ فرزند شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم حقدان گفت: پدر شهیدم با اینکه سالها در قم زندگی کرده بود بخاطر اعلام و ترویج حضور روحانیت در جبهه ها وصیت کرد تا در شهر زادگاهش جهرم به خاک سپرده شود.

سعیده حقدان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زمان تدفین ایشان در جهرم، از این شهید روحانی تجلیل عظیم به عمل آمد و مردم متوجه شدند که روحانیت علاوه بر تشویق جوانان، خود نیز حضور فیزیکی در جبهه ها دارد.

وی با بیان اینکه پدر شهید حقدان از علمای بزرگ منطقه جهرم بود گفت: پدرم نیز پس از سالهای متمادی تحصیل در حوزه علمیه قم در منطقه مسجد سلیمان در استان خوزستان مشغول تبلیغ دین مبین اسلام شد و به عنوان نماینده آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید در این شهر فعالیت داشت.

حقدان گفت: روزی پدرم را در خواب دیدم که به من گفت هر چه دارم از سالها تبلیغ در منطقه مسجد سلیمان است و این نشان از اهمیت تبلیغ و اشاعه دین مبین اسلام با نیت خالص است.

وی گفت: شهید حقدان به همراه خیرین شهر تلاش می کرد تا وجوهاتی را جمع کرده و آن را صرف هزینه اعزام مبلغ به مناطق مورد نیاز کند و حتی مساجد منطقه و کتابخانه های آن را تجهیز می کرد تا جوانان شور بیشتری برای حضور در مسجد داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهید حقدان دارای اخلاق عالی و حسنه بود افزود: پدرم فردی خوش برخورد بود و حتی در مقابل اهانت ها و عصبانیت ها نیز خنده رو بود و همین عامل باعث جذب مردم به سوی ایشان شده بود.

حقدان با اشاره به اینکه توسل به اهل بیت(ع) بخصوص حضرت معصومه (س) باور قلبی و عمیق پدرم در زمان حیات بود ادامه داد: زمانی که بیمار می شدیم یا مشکلی در خانواده پیش می آمد پدرم ما را به محضر حضرت معصومه(س) می برد و با توسل به بانو بیماری و مشکلات ما حل می شد.

فرزند شهید حقدان گفت: پدرم فرزند پسر نداشت و برای همین به ما گفت که من خود باید به جبهه بروم و به انقلاب و کشور ادای دین کنم و زمانی که به عنوان نماینده حجت الاسلام قرائتی در نهضت سواد آموزی شهر بندرانزلی مشغول به خدمت بود به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.

وی با بیان اینکه شهادت پدر براثر شدت موج انفجار بود، افزود: پدرم روز جمعه به دنیا آمد و روز جمعه 23 اردیبهشت سال 62 در منطقه خرمشهر به فیض عظمای شهادت نائل شد.

شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم حقدان در سال 1315 در خانواده ای روحانی به دنیا آمد و پس از طی مراحل مختلف تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتید بزرگی همچون آیت الله گلپایگانی، مرعشی نجفی و دیگر علمای بزرگ بهره های علمی فراوان برد.

وی سالها به عنوان نماینده آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید در جنوب کشور مشغول خدمت رسانی بود و در ابتدای انقلاب نیز به عنوان نماینده رییس سازمان نهضت سواد آموزی در بندرانزلی خدمت کرد.

شهید حجت الاسلام حاج شیخ محمدابراهیم حقدان : در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند.ایشان در مسجدسلیمان به ارشاد مردم می پرداختند و در مساجد جهرم نیز سخنرانی هایی داشتند. ایشان نماینده امام خمینی در بندر انزلی بودند.(روحش شاد)
http://fatemehoseindust.blogfa.com

گزیده ای از وصیت نامه این شهید بزرگوار:
الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد خاتم النبیین ......
خط سرخ شهادت خط آل محمد و علی است. (امام خمینی)
لذا به فرمان مطاع حضرت امام اینک که از محل ماموریت خود،سپاه پاسداران
بندر انزلی به جبهه میروم،اولا : سوگند به سپیده صبح بیداری انسانها و به
یوم الله های تاریخ انقلاب اسلامی ،ثانیا: سوگند به وحدانیت خداوند و سوگند
به سنت خداوند که حاکمیت نهایی مستضعفین بر مستکبران ، در گذران شب ظلمت
محکومییت ظلم و ستم است، که ظالمان تاریخ را لحظه ای آسوده نخواهیم گذاشت و
تا نابودی فتنه و جور و استقرار کامل ایین الله دست از مجاهدت بر نخواهیم
داشت. و اکنون به کربلای ایران میروم که فرزندان اسلام با ایمان به فجر و
طلوع خورشید اسلام در وسعت کره خاک بر ظلمت کفر و شرک و نفاق هجوم آورده
اند و با یاد کلام الله (والفجر) قصد بر تعمیم حاکمیت خود و ادراک الهام
الهی را دارند که شکننده شب و مطلع حیات انسانی است.در حالت صحت و سلامتی
بدن و عقل و لاحول ولا قوه الا باالله العلی العظیم و هو حسبی و نعم
الوکیل......
و بعد : پنج فرزندان جسمانی را وصیت میکنم به تقوی و پاکدامنی و مجاهدت در
راه جمهوری اسلامی و تداوم به آن جان بر کف خدمت کنند و اگر رعایت موازین
شرعی نکنند مورد نفرین حقیر در حال حیات و در حال ممات باشند و خداوند بصیر
و خبیر است. .....
والسلام علی جمیع اخواتنا فی الله
محمد ابراهیم حقدان
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محمدابراهیم حقدان**** " می نویسد