loader-img-2
loader-img-2

شهید علی احمد شیراوند

شهید علی احمد شیرواند در سال 1354 در خانواده ای مستضعف در روستای علی نقی خانی از توابع کرمانشاه دیده به جهان گشود که او را علی احمد نامیدند .

علی احمد از همان اوان کودکی با هوش و استعداد و محبوب همگان بود .تحصیلات ابتدایی خود را با مشقت فراوان به اتمام رسانید و به علت مشکلات زندگی از ادامه تحصیل باز ماند او در کار کشاورزی پدر خود را کمک می کرد تا در تامین معاش خانواده سهیم باشند .

علی رغم سن کم فردی مورد اعتماد و راستگو بود و حتی هنگامی که برادران جهادی و یا سپاهی برای تحقیق موضوعی به روستای آنان می رفتند سراغ او را می گرفتند و او نیز بدون واهمه حقیقت را بازگو می نمود .

آشنایی او با جهاد در سال 62 بود که بنا به دعوت جهاد در اردوی 15 روزه ای که به منظور رشد و ارتقا سطح فرهنگ نوجوانان روستای تشکیل شده بود شرکت نمود و بعلت آشنایی با بسیار از  اصول خود به عنوان معاونت اردوبرگزیده شد و این دوره انگیزه ورود او به جهاد مسحوب گردید .

علی احمد در جهاد سازندگی سرپل ذهاب به عنوان راننده تراکتور وگریدر مشغول شد و با مهارت و دلسوزی هر چه تمام خدمت می نمود .

با شروع عملیاتهای گسترده در جنوب کشور داوطلبانه از سوی پشتیبانی جنگ جهاد به جبهه اعزام گردید و با رشادت و شهامت زیاد فعالیت چشمگیری انجام داد . بحق او سنگر سازی به سنگر بود . چرا کو با وجود آتش بسیار سنگین دشمن بدون هیچگونه بیم و هراس به احداث سنگر و خاکریزمشغول می شد.علی احمد در یک مصاحبه با یکی از روزنامه های کثیر الانتشار انگیزه حضور خود را در صف سنگر سازان بی سنگر یاری رساندن رزمندگان اسلام و لبیک گویی به ندای تاریخ ساز 4/10/65 در جریان عملیات کربلای چهار در منطقه عملیاتی فاو دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار معبود و معشوق شتافت .

شده توسط کانون سنگر سازان بی سنگر استان کرمانشاه

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" علی احمد شیراوند* " می نویسد