loader-img-2
loader-img-2

جهاد گر شهید پروانه شماعی زاده در سال ۱۳۴۳ در شهرستان قصر شیرین دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را تا پایان دوران راهنمایی ادامه داد .

پس از پیروزی انقلاب و تاسیس نهضت سواداموزی بعنوان آموزش یار در آن نهاد در شهرستان سرپل ذهاب مشغول به خدمت گردید . با شروع و تجاوز نظامی رژیم بعثی به خاک میهن اسلامی ایران در واحد خواهران سپاه پاسداران رفت و پس از طی دوره آموزشی امدادگری در درمانگاه نجمی سرپل ذهاب به یاری و مساعدت مجروهین جنگی شتافت و شبانه روز در این درمانگاه خدمت می کرد .هنگامی که دشمنبعثی ب نزدیکی شهر سرپ ذهاب رسید علی رغم اصرار فرماندهان سپاه مبنی ب انتقال خواهران امدادگر به کرمانشاه ایشان و تنی چند از خواهران به پرستاری مجروهین پرداختند و بدون هیچ گونه واهمه ای به خدمت خود ادامه داند .


با توجه به علاقه ای خواهران شماعی زاده به جهاد سازندگی وارد جهاد سازندگی دفتر مرکزی شدند و پس از مدتی به کرمانشاه انتقال داده شدند و ضمن انجام وظایف محوله در ساعت غیر از کار باتفاق سایر خواهران جهاد به سر کشی مستمندان ومستضعفین میرفت و با تهه گزارش و ارائه آن به افراد خیر مستضعفین را یاری می نمود.


سرانجام در تاریخ ۲۶/۱۲/۶۶ در حالیکه برای رسیدگی به وضعیت خانواده های مستضعفبه سطح شهر می رفت .هواپیماهای مزدوران و جنایتکاران عراق شهر کرمانشاه را اماج بمباران خود قرار دادند و او نیز بر اثر اثابت ترکش راکت هواپیما دعوت حق را لبیک گفته و به خیل شهیدان گرانقدر جنگ تحمیلی پیوست

 

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" پروانه شماعی زاده " می نویسد