loader-img-2
loader-img-2
علی رضا اباذری فرزند محمدباقر در تاریخ 10 دی ماه 1340 در شهرستان تربت جام در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.
پس از سپری کردن دوران کودکی، تحصیلات ابتدایی را در دبستان های هاتفی و ششم بهمن (22 بهمن کنونی) گذراند. با اتمام دوران ابتدایی، در مدارس راهنمایی آریا و بیهقی به تحصیل پرداخت. سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان کلالی (شریعتی) طی کرد.
علی رضا در مسجد محل (مسجد موسی ابن جعفر(ع)) حضور فعال داشت. او در مراسم های مذهبی که در طول سال در این مسجد انجام می شد، فعالانه شرکت می کرد. هم چنین وی با انجمن اسلامی دانش آموزان شهرستان تربت جام نیز فعالانه همکاری می نمود.
شروع فعالیت های مبارزاتی که هم زمان با آغاز دوره ی دبیرستانش بود، تحولی عمیق در او به وجود آورد. علی رضا به جز خط امام خمینی(ره) بقیه ی تفکرات را باطل می دانست؛ لذا با گروهک های منحرف ابتدا برخوردی ارشادی داشت؛ اما در مواقع لزوم از شدت عمل خودداری نمی کرد. وقتی هم که ماهیت این گروه ها افشا شد، در سرکوبی آن ها به شدت فعالیت می کرد. او در تظاهرات شهرستان تربت جام فعالانه شرکت می کرد. گاهی هم برای شرکت در راهپیمایی ها به شهر مشهد می رفت.
اباذری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمد و پس از تأسیس حزب جمهوری اسلامی در آن ثبت نام کرد. او به همکاری با جهادسازندگی شهرستان تربت جام نیز می پرداخت.
وی از طریق سپاه و بسیج آموزش های نظامی لازم را فرا گرفت. دو بار از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. بار اول در تابستان سال 1360 بود که به منطقه ی غرب اعزام شد. بار دوم نیز در پاییز همان سال به منطقه ی جنوب (اهواز) اعزام گردید.
ولی چون از شهرستان تربت جام نامه ی اعزام نداشت، او را به خط مقدم نفرستادند. یکی از آشنایان در جبهه، او را به عنوان نیروی مردمی به جهادسازندگی معرفی کرد لذا او در قسمت پشتیبانی جهادسازندگی مشغول به کار شد. او شب قبل از عملیات طریق القدس، مخفیانه به همراه نیروهای دیگر به خط مقدم جبهه رفت. آخرین باری که دوستان علی رضا او را دیدند، سوار بر یک دستگاه تانک برای دفع پاتک دشمن به جلو می رفته است. او در این عملیات در تاریخ 8 آذر ماه 1360 در منطقه ی جنوب در سنّ 20 سالگی مفقودالاثر شد.
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" علی رضا اباذری " می نویسد