loader-img-2
loader-img-2
احمد ارغیانی فرزند محمدباقر در آغازین روز سال 1338 در روستای صفی آباد شهرستان سبزوار در دامن خانواده ای مومن و متعهّد متولّد شد.
تحصیلات خود را در مقطع ابتدایی در زادگاهش به پایان رساند و برای ادامه ی تحصیلات متوسطه، به شهرستان سبزوار رفت.
وی در دانشسرای تربیت معلم قبول شد و پس از طی دوره ی دو ساله در سال 1359 در رشته ی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد. احمد قبل از پیروزی انقلاب در سخنرانی ها شرکت می کرد و در پخش اعلامیه ها فعالیت می نمود. علاوه بر شرکت در راهپیمایی ها مردم روستا را نیز نسبت به حوادث روز مطلع می کرد که البته آگاهی های او منشأ مبارزاتی داشت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، تعطیلات نوروز سال 1360 برای بازدید از جبهه و عیادت از بیماران و معلولین جنگ عازم مناطق جنگ زده ی جنوب شد و بعد از برگزاری امتحانات خرداد ماه، با عزمی راسخ به عنوان نیروی مردمی از طریق جهادسازندگی سبزوار عازم سوسنگرد گردید.
ارغیانی دو روز قبل از شهادت در هنگام غروب و بعد از نگهبانی در پشت خاکریز دهلاویه، به سوی منبع آب رفت تا وضو بگیرد که بر اثر اصابت ترکش گلوله ی توپ مجروح و به بیمارستان منتقل شد. این حادثه در روز نوزدهم ماه مبارک رمضان صورت گرفت و در تاریخ 31 تیر ماه 1360 مصادف با بیست و یکم ماه مبارک رمضان در بیمارستان در سنّ 22 سالگی به شهادت رسید.
محل دفن شهید در گلزار شهدای زادگاهش می باشد. از وی یک فرزند به یادگار مانده است.
از
ملت مبارز و شریف ایران می خواهم که با وحدت کلمه و اعتصام به حبل الهی
تحت لوای اسلام و قرآن و با پیروی از رهبر عزیزمان امام خمینی (ره) دست
توطئه گران داخلی و خارجی را که در رأس آن آمریکای جهان خوار است، بریده و
قوانین عدالت گستر اسلام را پیاده نمایند...
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" احمد ارغیانی " می نویسد