loader-img-2
loader-img-2
محسن آشنایی فرزند امیر در خرداد سال 1336 در شهرستان نیشابور در خانواده ای مذهبی متولد شد.
دوران کودکی و دبستان و راهنمایی را در این شهرستان در کنار پدر و مادرش گذراند؛ سپس وارد دبیرستان شد. پس از گرفتن دیپلم در رشته ریاضی، به کارهای متفرقه در شهرستان نیشابور، تربت حیدریه و مشهد پرداخت.
وی در دوران انقلاب همواره در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می کرد. علاقه زیادی به امام و انقلاب داشت و تلاش زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی کرد. او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کمیته ی انقلاب واقع در دانشگاه افسری به پاسداری از بیت المال پرداخت. بعد از آن در شهر مشهد به عنوان سرباز به ارتش رفت. سپس به مدت 8 ماه به طور افتخاری در جهادسازندگی در بخش حسابداری به کار پرداخت. او شب و روز با روستاییان رنج دیده و زحمت کش نشست و برخاست می کرد و پای درد دل و صحبت آن ها می نشست.
با شروع جنگ عراق علیه ایران، محسن از طریق جهادسازندگی به عنوان نیروی رسمی به اهواز رفت و در پشت جبهه مشغول فعالیت شد. وی همراه یکی از دوستانش یک دستگاه اتومبیل باربری تهیه کرد تا برای رزمندگان در خط مقدم جبهه آذوقه و... ببرد. او پس از طی دوره ی آموزش به گروه جنگ های نامنظم شهید چمران پیوست و در یکی از عملیات ها مجروح شد.
آشنایی در آخرین مأموریتش در روز جمعه 23 آبان 1359 در منطقه سوسنگرد حضور داشت. سیصد نفر از بسیجیان در حالی که فاصله ی کمی با دشمن داشتند، می بایست از منطقه عبور می کردند. محسن برای آن که توجه نیروهای دشمن را از نیروهای خودی دور کند، تیرباری که سلاح دو نفره است را یک تنه بر دست گرفت و به سوی دشمن آتش گشود تا نیروها بتوانند عبور کنند. او پنج جعبه فشنگ که همراهش بود را به سوی دشمن شلیک کرد و پانزده نفر از نیروهای دشمن را از پای درآورد. در همین حین ابتدا تیری به دست راست او اصابت کرد و اسلحه اش افتاد. او سعی کرد تیربار را با دست چپ بردارد که تیری دیگر به گلویش اصابت کرد و او در تاریخ 23 آبان 1359 در سن 23 سالگی به شهادت رسید.
پیکر شهید محسن آشنایی در بهشت رضا (ع) شهر مشهد به خاک سپرده شد.
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محسن آشنایی " می نویسد