loader-img-2
loader-img-2

روحانی شهید سعید نخبه زعیم

http://alirohani.persiangig.com/image/زعیم.jpgنام شهید: سعید نخبه زعیم..........................نام پدر: امیرقلی .........................محل تولد: هشتگرد   

تاریخ تولد:21/9/1347 .....................مدرک تحصیلی:حوزوی..............................وضعیت تأ هل :مجرد

شغل شهید:طلبه.................تاریخ شهادت :20/10/1365 ...............................نام عملیات :کربلای 5 

نحوه شهادت: اصابت تیر به قلب............ محل شهادت: شلمچه........نشانی مزار: هشتگرد ـ ینگی امام

مدت حضور درجبهه: حدود 4 سال.......................................................تاریخ آخرین اعزام: دی ماه 65

ارگان اعزام کننده: سپاه پاسداران...................................................آخرین مسئولیت در جبهه:غواص

خلاصه ای از زندگی شهید:

شهید سعید نخبه زعیم فرزند امیرقلی در روز 21 اذرماه سال 1347 مصادف با روز 21 ماه مبارک رمضان هنگام اذان صبح گام به هستی وجود نهاد و با قدم مبارکش خانه را پر از نور و برکت نمود شهید فرزند دوم خانواده بود و از هوش و استعداد سرشاری برخوردار بود.

وی تحصیلات ابتدایی را در سال 53 در مدرسه انوری هشتگرد آغاز نمود و در سال 59 وارد مدرسه راهنمایی شهید زارعی شد و تا سال 62 دوره راهنمایی را به پایان رساند سپس از انجایی که علاقه وافری به کسب معارف و علوم اسلامی داشت وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق هشتگرد شد و در محضر اساتیدی همچون حجةالاسلام صبایی به کسب علوم اسلامی پرداخت از انجایی که شهید تشنه معارف بود برای کسب هر چه بیشتر و بهتر علوم راهی حوزه علمیه قائم چیذر تهران شد و تا هنگام شهادت در انجا بود.

شهید کمتر وقتی را به منزل می آمد یا در جبهه ها بود یا در حوزه علمیه مشغول کسب علوم دینی. انسانی بسیار پر تلاش و سختکوش بود و در همه زمینه ها سعی می کرد جزو بهترین ها باشد.

ضمن اینکه حافظ قرآن بود یک ورزشکار فوق العاده نیز بود به گونه ای که در رشته کونگ فو یکی از بهترین ها در شهرستان بود همیشه سعی در راهنمایی و ارشاد افراد گمراه و غافل می نمود. به نماز خیلی اهمیت می داد و ازافراد بی تفاوت به مسائل دین متنفر بود افراد بی نماز را نجس می شمرد و با آنها مراوده نمی کرد فردی متدین و با شخصیت ممتاز و دوست داشتنی بود به گونه ای که همه افراد فامیل و آشنایان او را دوست داشتند و برایش ارزش و احترام خاصی قائل بودند.

در زمینه فعالیتهای سیاسی و مذهبی هم در جبهه و هم در پشت جبهه بسیار فعال بود همیشه در تظاهراتها سخنرانیها نماز جمعه تشییع جنازه مبارزه با ضد انقلاب جزو نفرات پیشرو بود و دیگران را نیز تشویق و ترغیب می کرد.

وی در جبهه چند مورد سخنرانی کرده بود که یک مورد در اهواز بوده که رزمندگان شهرستان ساوجبلاغ هم آنجا بوده اند ولی تا پایان سخنرانی نمی دانستند که سخنران کیست به گونه ای که یکی از افراد (آقای پورمهران معلم سعید) گفته بود این سخنران در آینده جای بهترین شخصیتهای مملکت را خواهد گرفت تا اینکه بعد از اتمام سخنرانی فهمیده بود که این شخص سعید است و از تعجب انگشت به دهان مانده بود.

سعید در تاریخ 20/10/1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه تیر دشمن بعثی به قلب پاکش اصابت نمود و به آرزویش که همانا شهادت در راه خدا بود رسید.

                                              روحش شاد

1ـ نکات برجسته در زندگی شهید:

الف) فعالیتهای مهم عبادی و معنوی:

ایشان با افراد بی دین و سست ایمان میانه ای نداشت و مبارزه ای قاطعانه و سخت با منکران دین داشت و در راه هدایت اینگونه افراد سخت کوشش می نمود در ضمن حافظ کل قرآن کریم بود.

ب) فعالیتهای مهم سیاسی و اجتماعی:

همیشه در نماز جمعه، راهپیمایی ها و سخنرانی ها شرکت می نمود و دائما در حال مبارزه با ضد انقلاب بود هم بصورت زبانی و هم بصورت عملی.

ج)فعالیتهای مهم علمی، فرهنگی و هنری:

ایشان در حوزه علمیه امام صادق یکی از طلاب موفق و سخت کوش و از شاگردان نمونه بودند.

د) ویژگیهای بارز اخلاقی:

اخلاق ایشان چه در منزل، چه خارج از منزل به گونه ای بود که نه تنها باعث رنجش و ناراحتی کسی نمی شد بلکه دیگران را به خود جذب می کرد همه او را دوست داشتند بسیار با محبت و صمیمی و خونگرم بود از دروغ گفتن و ترک نماز شدیدا متنفر بود.

2- فرازهایی ازوصیت نامه:

وصیت کلی ایشان سفارش به تقوا خواندن نماز دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه و دفاع ازارزشهای دین بود و همیشه برای رهبر و پیروزی حق بر باطل دعا می کردند و این مطالب را در اکثر نامه های ایشان می توان دید

3- خاطره:

چند هفته قبل از شهادتش روزی به خانه آمد و درحالیکه قاب عکسی در دستش بود بعد از سلام و احوالپرسی با حالت شوخی و خنده به مادرم گفت این عکس را برای این گرفته ام که وقتی شهید شدم آن را درون حجله ام بگذارید مادرم از این حرف خیلی ناراحت شد ولی او مادرم را دلداری داد و گفت شوخی کردم و وقتی به شهادت رسید همان عکس را درون حجله اش گذاشتیم.  

4-پیام شهید:

حامی و پشتیبان ولایت فقیه ـ دفاع از جمهوری اسلامی و انجام فرایض دینی

 

 

2-
فرازهایی ازوصیت نامه:


وصیت
کلی ایشان سفارش به تقوا خواندن نماز دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه و دفاع
ازارزشهای دین بود و همیشه برای رهبر و پیروزی حق بر باطل دعا می کردند و این
مطالب را در اکثر نامه های ایشان می توان دید
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" سعید زعیم نخبه " می نویسد