loader-img-2
loader-img-2
شهید شفیع حلیمی اصل در سال 1342 ه.ش در شهر اردبیل به دنیا آمد. از همان دوران کودکی زیر نظر خانواده ای شهره به علم و تقوا، مخصوصاً تحت تاثیر پدر بزرگشان، که خود از علمای بزرگ شهر و امام جماعت مسجد عالی قاپوی اردبیل بود، رشد و نمو یافته، کم کم به فضیلت علم و تقوا آراسته گردید. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را با موفقیت سپری کرد و دیپلم خود را در رشته تجربی با معدل عالی اخذ نمود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به رغم قبولی در دانشگاه، به علّت حضور در جبهه های جنگ قادر به ادامه تحصیل نگردید. و بعد ها، پس از کسب دروس مقدماتی به قم عزیمت نموده به تحصیل علوم حوزوی مشغول شد.
او همواره و به طور مداوم در مواقع عملیات در جبهه حضور پیدا کرده، در سمت های مختلف همچون فرمانده گروهان درگردان تخریب لشکر عاشورا و نیز معاونت گردان تخریب به فعالیت می پرداخت. وی در طول دوران جبهه دو بار در اثر موج گرفتگی انفجار و اثابت پره های قایق مجروح گردید. عاقبت در دی ماه 1365 و در عملیات کربلای 4، پس از تحمل سالها ریاضت در راه سیر و سلوک الی الله، لیاقت وصال معبود را کسب نمود و قطره وجودش در آغوش دریا غنود و به فیض شهادت نایل آمد.

فراز هایی از دست نوشته شهید الهی! مرا به عمل کردن شایسته به گفته هایم و علمم، وادار بساز و قلبم را به آن ترغیب و تشویق فرما. خدایا! صبر جمیل که تو بپسندی و شکری که رضای تو باشد عنایت فرما. الهی! ما را زیاد گویندگان و مدعیان و کم عمل کنندگان و منافقان قرار مده. به ما فکر صحیح و عمل شایسته عطا فرما
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" شفیع حلیمی اصل " می نویسد