loader-img-2
loader-img-2
عباس در سال 1338 در شهر قم به دنیا آمد، دوران کودکی اش را تحت سرپرستی و تربیت پدر روحانی اش سپری کرد.
عباس در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تعلیمات مذهبی را نیز در مکتب پدرش آموخت، از بدو تولد در محله های فقیر نشین شهر رشد کرد. پس از اخذ مدرک سوم دبیرستان به علت محدودیت های مالی ناگزیر به ترک تحصیل شد و به کار پرداخت.
پس از پیروزی انقلاب از آن جائیکه به فعالیت تشکیلاتی در راه اسلام اعتقاد داشت به حزب جمهوری اسلامی پیوست و ازآن جائی که با درد و رنج مستضعفان و به خصوص کارگران محروم آشنا بود در شاخه کارگری حزب به فعالیت پرداخت و در تحریریه ی نشریه صالحان سازنده ی ارگان کارگری به خدمت مشغول شد.
مدتی در کمیته های انقلاب اسلامی در حراست از ثمرات خون شهیدان فعالیت داشت و سپس فعالیت خود را در شورای آرد و نان متمرکز نمود و به عنوان بازرس شورا جهت رفاه حال مردم به کار پرداخت.
صبح روز شنبه ششم شهریور ماه سال 1361 عباس طبق معمول جهت رفع نواقص توزیع نان و تأمین رفاه همشهریانش مشغول سرکشی به نانوائیها گردید. حدود ساعت 11 صبح دو نفر از تروریست های منافق که از قبل موتور سیکلتی را نیز به زور اسلحه سرقت کرده بودند به وی که سوار بر موتورسیکلت بود نزدیک شدند و تحت پوشش مأموران انتظامی به سوی او شلیک کردند و عباس در حالیکه یک دستش به علت جراحت باندپیچی شده بود و نمی توانست از آن استفاده کند در خون پاک خویش غوطه ور شد. اصابت گلوله به سینه باعث شد او در سن 23 سالگی به شهادت رسد. از او 1 فرزند به یادگار ماند.
تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)
برگرفته از
جمع آوری شده توسط گروه فرهنگی هاتف، تاریخ:

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" عباس محلوجی قمی " می نویسد