loader-img-2
loader-img-2
حسن گل دوست در سال 1333 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود و در خانواده ای که ارادتمند اهل بیت پیامبر (ص) بودند، پرورش یافت.
او با مبانی اسلام آشنا شد تا در سختی های روزگار با پیروی از بزرگان دین سربلند باشد. دوره ی ابتدایی و راهنمایی را به خوبی سپری کرد و مدرک دیپلم ادبی خود را از دبیرستان امام صادق (ع) دریافت نمود. مدتی بعد به خدمت سربازی اعزام شد. پس از گذراندن دوره ی خدمت به استخدام آموزش و پرورش قم درآمد و به عنوان مربی ورزش به دانش آموزان مملکت خدمت کرد.
در تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی فعالیتی چشم گیر داشت. با شعارهای کوبنده سعی می کرد مردم را با حقایق آشنا کند تا دست از مبارزه برندارند. جوانان را با خیانت های شاه ملعون آشنا می کرد و به افشاگری رژیم منحوس پهلوی می پرداخت.
با ورود امام خمینی (ره) در کمیته ی استقبال حضور یافت تا علاقه و ارادت خود را به امام خمینی (ره) نشان دهد. به دلیل حضور فعالش در کمیته ی انقلاب، به کمیته 9 وابسته به مسجد نوری پیوست. در کنار شغل معلمی، 4 روز در هفته به صورت افتخاری در کمیته ی شهر تهران خدمت می کرد.
او که از فجرآفرینان انقلاب اسلامی بود، پس از طلوع روزهای آزادی و برقراری حکومت اسلامی به دست رهبر کبیر انقلاب اسلامی،در تاریخ 24/5/1358 در مسجد محل خدمت خود در سن 25 سالگی هدف گلوله ی یکی از منافقین قرار گرفت و سرانجام روح پاکش به سرزمین ملائک عروج کرد و به وصالی عاشقانه دست یافت. پیکر پاکش در جوار امامزاده احمدبن قاسم به خاک سپرده شد.
تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)
برگرفته از
کتاب سبزقامتان، صفحه:142، تاریخ

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" حسن گل دوست " می نویسد