loader-img-2
loader-img-2

محمود در تاریخ 30 تیر 1347 شمسی در خانواده ای مذهبی در روستای اسفندیار از توابع شهرستان طبس به دنیا آمد و از کودکی به تحصیل علم و دانش پرداخت.
وی پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی از آن جا که علاقه ی وافری به فراگیری علوم دینی داشت حوزه ی علمیه را جهت ادامه ی تحصیل انتخاب نمود و در این مکان مقدس به فراگیری علوم دینی و مذهبی مشغول گردید.
دوران تحصیلی محمود در حوزه ی علمیه، مقارن با اوج دفاع مقدس رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل بود. وی که شور و اشتیاق فراوانی به خدمت در جبهه داشت، در اولین ثبت نام خود، به دلیل سن کم، توفیق همراهی با راهیان کربلای ایران را نیافت، اما پس از مدتی انتظار با ثبت نام مجدد، نام او در لیست اعزام به جبهه قرار گرفت و بدین ترتیب در قالب نیروهای بسیجی به صورت داوطلبانه عازم جبهه های حق علیه باطل گردید. محمود در روزهایی که در جبهه بود، با طرح مباحث فرهنگی، بیان احکام شرعی و پاسخ به سؤالات، در خدمت هم رزمان خویش در جبهه بود.
وی در شب های عملیات شور و شوق زایدالوصفی به جهاد در راه خدا داشت و پیوسته در نمازها و دعاهایش، از خداوند طلب شهادت می نمود.
سرانجام این طلبه ی بسیجی در 25 دی 1365 در عملیات پیروزمندانه ی کربلای 5 در کنار دریاچه ی ماهی، مورد اصابت ترکش خمپاره ی دشمن قرار گرفت. او، در حالی که ذکر یا حسین (ع) بر لب داشت در سن 18 سالگی به خیل شهیدان بزرگوار دفاع مقدس پیوست و جاودانه گردید.
«
روحش شاد و یادش گرامی باد»

تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)
برگرفته از 

مجله ی الغدیریان، صفحه:27، شماره مجله:25، تاریخ: - /12/1384

«... خالصانه
سخنی با شما برادران و خواهران می گویم که از کارهای هوسرانی و شیطانی بپرهیزید و
تقوای الهی پیشه کنید که فردای قیامت در پیش فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) سرافراز و سربلند باشید. هرگز دست از امام اسلام و
قرآن برندارید و کار حسینی و زینبی بکنید. مثل مردم کوفه نباشید که پیمان خود را
شکستند و امام حسین (ع) را تنها گذاشتند...»
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محمود آماده " می نویسد