loader-img-2
loader-img-2

در سال 1340 در خانواده ای مذهبی حسین خلیفات، فرزندی نیک سیرت به نام اردشیر دیده به جهان هستی گشود. اردشیر هنوز تحصیلات خود را در بندرریگ به پایان نرسانده بود که خانواده اش در سال 1349 به شهرستان اهواز مهاجرت نمودند. اردشیر نیز تحصیلات راهنمایی و دبیرستان خود را در آن شهر گذراند. او از دوران جوانی عشق و علاقه توصیف ناپذیری به فراگیری معارف و احکام نورانی اسلام و قرآن داشت. وی در آغاز نهضت مقدس و حیات بخش انقلاب اسلامی تمامی اوقات خود را صرف تبلیغ اسلام و مجاهدت روشنگرانه علیه رژیم منفور ستمشاهی می کرد. وی پس از مدتی به اتفاق خانواده اش به افق فقاهت و اجتهاد و فضلیت یعنی شهر مقدس قم هجرت کرد و عجیب هجرت زیبا و سرنوشت سازی که افق های روشن را فرا رویش گشود و سمت بهار را نشانش داد.

در فضای معطر و آکنده از روحانیت قم، تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و تا سطح مقدمات ادامه داد. در کنار درس و تحصیل حوزوی در زمینه ی فرهنگی و تبلیغی نیز فعال بود. خلیفات در سال 1362 ازدواج کرد که ثمره ی این پیوند مبارک فرزندی به نام محسن گردید.

با آغاز جنگ تحمیلی بلادرنگ خود را به بسیج معرفی کرد و پس از سپری کردن دوره ی آموزش های نظامی به مصاف با دشمن زبون شتافت و شکوه حماسه و ایثار را به نمایش گذاشت. چندین بار به سرزمین خون و شهادت اعزام شد تا اینکه در عملیات کربلای 5 در منطقه ی شلمچه در سال 1365 در سن 25 سالگی به آرزوی همیشگی اش رسید.

پیکر پاک این پرنده ی عاشق دریایی هم اکنون در همسایگی خورشید دل ها یعنی حرم مطهر کریمه ی اهل بیت(ع) حضرت فاطمه ی معصومه(س) مدفون می باشد.

تدوین و تنظیم توسط گروه فرهنگی هاتف (سایت صبح)

برگرفته از

مجله عرشیان، شماره مجله:28، تاریخ: - / - /

اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" اردشیر خلیفات " می نویسد