loader-img-2
loader-img-2

شهید محسن شاهبیگی
 
سال و محل تولد :14/3/ 1347 تهران
میزان تحصیلات : اول دبیرستان
وضعیت تاهل : مجرد
تاریخ اعزام به جبهه : 1364
یگان خدمتی و مسئولیت :سپاه کرج –کمک (آرپی جی زن )
نام عملیاتی  که در آن به شهادت رسید : والفجر 8
تاریخ شهادت :  14/12/1364
نحوه ی شهادت : تیر مستقیم
محل شهادت : فاو
نشانی مزار شهید : گلزار شهدای فردوسیه

بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید :
شهید با قران و ایات قرانی بسیار مانوس بود و در گفتگو ها با دوستان و اهل خانواده و دیگران از ادله ها و ایات قرانی استفاده و استناد می کرد . تمام هم و غمش مسجد و فعالیتهای مذهبی بود .

زندگی نامه :
شهید محسن شاهبیگی در سال 1347 در تهران در خانواده ای مذهبی و متوسط پا به عرصه گیتی نهاد تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در تهران و شهریار به پایان رسانید پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعهالیت خود را در بسیج اغاز می نماید که وی یکی از اعضاء فعال پایگاه بسیج محله می گردد و خیلی زود به عنوان چهره ای شاخص و مخلص شناخته می شود و در راهنمایی جوانان گامهای بلند بر میدارد تز جمله برپایی و مسولیت کتابخانه .مسجد محل خود . با شروع جنگ تحمیلی و احساس مسئولیت وی علیرغم مخالفتهای شدید خانواده به جبهه اعزام می شود و علاشقانه و شجاعانه به دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی می پردازد تا اینکه در عملیات غرور افرین والفجر 8 در جزیره ام الرصاص به عنوان ارپی جی زن همچون یاوران صدیق خمینی کبیر به لقاء الله می پیوندد .
 
تا کی می توان سکوت اختیار کرد ای انسانها بدانید روزی که در محضر خداوند قرار خواهید گرفت عذر و بهانه ای از شما قابل قبول نخواهد شدو تمام شما ای انسانهای تهی مایه که در فکر مادیات در دنیا لحظه ای ارام نداشته اید حال در  اخرت هم ارام و قراری از اتش سخت و سوزان جهنم نخواهید داشت پس به خود ائید و بندهای اسارت مادیگرائی و خفت و خواری گرایی را از خود جدا کنید و لحظه و وقت خود را در راه خدا صرف کنید تا شاید توشه ای بذای اخرت داشته باشید بلکه بیاد بیاورید ان روزهایی که از فرط تنگ دستی و فقر لباسهای کهنه و پاره بر تن می کردید حال به این لباسها و سرمایه هایتان که امانتی است از جانب خدا در دستانتان ننازید و خدای نخاسته زرو زیور باعث دوری شما از خداوند نگردد. آری و این را به همه بگویم عده ای فرزندانشان را از ترس به جبهه رفتن در خانه هایتان قایم می کنند آیا می توانند در روز قیامت هم همین کار را بکنند ؟ ایا روز قیامت جوابی به سوالهای مادران شهدا دارید ؟ پس بگذارید فرزندانتان مانند دیگران بروند در راه خدا به این مملکت خدمت کنند و اگر هم اسیبی به انها رسید بدانید که هرچه خداوند داده باز می ستاند حال چه زود باشد چه دیر باز می ستاند این را هرگز فراموش نکنید
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" محسن شاه بیگی " می نویسد