loader-img-2
loader-img-2
شهر بیرجند از توابع استان خراسان جنوبی در سال 1338 ه.ش نافه ای از عشق را در آغوش خانواده رحیمی گذارد، خورشید نیز بوسه ای زیبا بر گونه هایش زد. احمد دوران کودکی و تحصیلات خود را با شادی و موفقیت سپری کرد، در زمان تحصیل در دبیرستان به کتب مذهبی علاقمند شد، پس از اخذ مدرک دیپلم قصد داشت به حوزه علمیه برود، اما به اصرار خانواده در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد. وی از آغاز نوجوانی به مسایل سیاسی گرایش داشت، و چندین مرتبه به علت نگارش انشاهای سیاسی مورد عتاب و سرزنش قرار گرفت. همزمان با اوج گیری انقلاب به جمع تظاهرکنندگان پیوست، و با حضور در جمع مبارزین شهرهای تهران، بیرجند و مشهد نفرت خویش را نسبت به ظلم رژیم ابراز نمود. و یک بار توسط مأموران ساواک زندانی گشت. پس از پیروزی انقلاب مجدداً به دانشگاه رفت و با «آیت الله مطهری» و «دکتر بهشتی» آشنا شد. در حماسه تسخیر لانه جاسوسی فعالانه شرکت نمود و برای دانشجویان کلاس های درس اخلاق و عربی برگزار کرد. در همین سال رحیمی با دوشیزه ای مومن و معتقد پیوند مقدس ازدواج را بست. سپس به درخواست دادسرای انقلاب اسلامی بیرجند مسئولیت سپاه پاسداران زادگاهش را پذیرفت. منافقین سه بار قصد ترور وی را داشتند. اما هر بار با لطف و عنایت پروردگار سید احمد سالم و سرافراز به خدمت پرداخت. مدتی بعد با نظر موافق امام (ره) عضو شورای سپاه پاسداران منطقه 4 خراسان و سرپرست واحد اطلاعات گشت. پس از مرگ پدر به بیرجند بازگشت و در میان جوانان سپاه و بسیج فعالیتهای آموزشی و عقیدتی خود را ادامه داد و حتی برای بررسی وضعیت نیروهای لشگر 5 نصر به جبهه رفت، سال 1361 به همراه خانواده خود به خوزستان مهاجرت کرد و زخمی جان کاه از ولایت عشق (جبهه) را بر جان خویش خرید سرانجام دکتر سید احمد رحیمی در عملیات والفجر 1 در تاریخ 24/1/1362 بر اثر انفجار گلوله تانک همزمان با نوای دل انگیز اذان محمدی (ص) در جبهه شرهانی به دیدار خدا شتافت. پیکر پاک شهید رحیمی بیست و پنج روز بعد در بوستان شهداء بیرجند به خاک سپرده شد.
برای تکمیل اطلاعات مربوط به شهدا و مساجد، از شما دعوت می‌کنیم تا با ارسال اطلاعات ارزشمند خود در این امر خیر مشارکت کنید. اطلاعات خود را ثبت کنید
اولین کسی باشید که دیدگاهی برای" سید احمد رحیمی " می نویسد