loader-img-2
loader-img-2

فرمانده ای از لشکریان «امام حسن(ع)»

شهید یا عملیات مرتبط :

حمید شمایلی حمید شمایلی
نام پدر : فرج الله تاریخ تولد : 1/17/64 12:01 PM محله سکونت : خوزستان- بهبهان وضعیت تاهل : 63


«حمید شمایلی» به تاریخ 27 بهمن 1342 در "بهبهان" متولد شد. اواخر سال 1356 که اندک اندک شعله های انقلاب اسلامی از زیر خاکستر زبانه می کشید. «حمید» مشغول تحصیل در دوم راهنمائی بود. اما مانند بسیاری از همسالان خود، در تجمعات انقلابی و تظاهرات ها شرکت کرده و افتخار حضور در تظاهرات خونینِ ماه رمضان را که رژیم طاغوت برای اولین بار در "بهبهان"، دست خود را به خون مردم رنگین نمود، در کارنامه خود ثبت نمود.

با پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز فعالیت های جهاد سازندگی «حمید» به این نهاد برخاسته از متن انقلاب پیوست. «حمید» پشت نیمکت های کلاس دوم دبیرستان نشسته بود که جنگ تحمیلی شروع شد . علی رغم مراجعات مکرر «حمید» به پایگاه های بسیج، برای اعزام به جبهه، به دلیل حضور دو برادر بزرگش در میادین نبرد، از اعزام او ممانعت به عمل می آمد. با این «حال حمید» به ترفندی، خود را به "سپاه سوسنگرد" رساند. و مدتی را در کنار مدافعان این شهر به نبرد با متجاوزان بعثی پرداخت. او پس از بازگشت از جبهه به تحصیل خود در مقطع سوم دبیرستان ادامه داد.

پس از "عملیات ثامن الائمه(ع)" «حمید» به آبادان رفت و به "واحد مهندسی رزمی جهاد استان فارس" ملحق شد. این جوان، در کسوت سنگرسازان بی سنگر، در "عملیات طریق القدس" حضوری فعال داشت.  زیر سنگین ترین آتش دشمن به کار احداث خاکریز و جاده مشغول بود و پس از آن نیز در "عملیات فتح المبین" به وظایف جهادی خود عمل نمود.

در "عملیات الی بیت المقدس" چند روز قبل از آزادی "خرمشهر"، هنگامی که «حمید» با بولدوزر مشغول احداث خاکریز بود، مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و مجروح شد. البته پس از چند ساعت با بدن مجروح دوباره به خط مقدم نبرد بازگشت.

پس از شرکت در "عملیات رمضان"، «حمید»، خرقه ی سبز پاسداری از انقلاب اسلامی را بر تن نمود و در فروردین ماه 1362 به عضویت "واحد مهندسی رزمی تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع)" درآمد. و به فاصله کوتاهی، به "معاونت واحد مهندسی رزمی تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) "منصوب گردید. هر زمان مأموریت و کاری به او محول می شد، با وجود مشکلات و کمبودهای موجود نه نمی گفت و با توکل بر خداوند متعال کارش را شروع می نمود.

سرانجام در روز جمعه، دهم فروردین ماه سال 1363، در "منطقه عملیاتی جزیره مجنون شمالی"، پس از ادای فریضه نماز ظهر و عصر، همراه برادران همرزمش «بهروزی» ،«اندامی» ،«موسویون» ،«آبرومند» و «حاج عبدالخالق اولادی» ، مورد اصابت راکت های صدامیان قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود.

روحمان با یادش شاد